Jobbigt

Sitter i soffan och varvar ner efter en fartfylld dag på jobbet. Det är kul när det finns mycket att göra samtidigt som jag känner mig otillräcklig när jag inte kan ge mina patienter den uppmärksakhem de behöver. Det är "extremt vårdplatsläge" på Lunds sjukhus nu vilket i princip innebär att alla lediga sängar måste fyllas. Vi har 25 patienter istället för 18 som vi ska ha, och som vi är bemannade för. Det är väl mest det som är tråkigt. Att det faktum att vi tar in fler patienter inte automatiskt innebär att mer personal blir inringd.

Hoppade i mina nya jeans som sitter som ett smäck!




Imorgon är jag ledig. Ska ta en ordentligt lång sovmorgon. Sen blir det powerwalk och styrketräning med instruktör på Gerda. Sist blir det matlagning och mys i soffan med hjärtat. Tänk att vi firade vår sjätte nyårafton. Tiden går väldigt fort.



Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0