Jackpot!

Igårkväll var supermysigt. Först köttbullar med föräldrarna och sen hemmagjord pizza med Jeppe och Lilja.





När jag skulle gå till skolan imorse hittade jag inte mina vantar. Insåg snabbt att alla mina TRE par vantar var borta. Inte heller hittade jag mitt pannband eller mössa. Anade att Jeppe låg bakom försvinnandet och skickade ett sms men svaret fick mig att tro att han för en gångs skulle inte hade gömt mina vantar. Efter 20 minuters letande fick jag promenera (30min!) till skolan i minusgrader utan vantar eller mössa. Ringde mamma och mormor på vägen för att se om vantarna kanske var i bilen eller hemma hos dem. När jag kom hem från skolan vid kl 17 ungefär så fortsatte jag leta. Ringde Fredde för fjärde gången och frågade om han verkligen inte hade sett mina vantar varpå han säger "Kolla mina jackärmar, Jeppe har säkert lagt dem där". Jo men visst. Där låg de. Det kunde du inte kläckt ur dig imorse i smset JESPER!? Vänta bara.. hämden är ljuv.

Tog en löprunda till brandstationen ikväll där jag fick göra lyftprov för att få sommarjobbet på ambulansen. Jag klarade det! Fantastisk känsla. Tyngre än jag trodde det skulle vara men det gick. Nu har jag alltså sommarjobb klart på ambulansen. Ska bli otroligt spännande!

Firade med att beställa hem två söta sommarklänningar från H&M.


Blir söta till converse och glajor.


Nu ska jag krypa ner i sängen med lite elektrofysiologi som sängkamrat. Blir såklart BB också.


Denna veckan ska jag mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0