Makalöst


Det är fullkomligt ofattbart vad kirurger kan utföra. Observerade en "Whipple"-operation igår, när man tar bort gallblåsa, duodenum och pancreashuvudet och sedan kopplar ihop resterande med juojenum. Helt otroligt. Jag hade även tur att observera när det var en pratglad operatör. Han svarade mer än gärna på mina frågor och talade hela tiden om vad de gjorde. Jag lärde mig jättemycket och lämnade operationssalen efter 10 timmar med total fascination.




Idag är jag ledig. Håller just nu på med att tvätta. Därefter ska jag bege mig till sjukhuset och ge årets första bloddonation. Sen ska jag hem och sy upp gardiner och laga mat till mitt hjärta.




Trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Camilla

fantastiskt!

hör av dig när du har tid nästa gång! :)

2010-02-02 @ 11:18:33
URL: http://cams.devote.se
Postat av: Linnéa

Wow!

Keep up the good work, Clear :)

2010-02-23 @ 22:41:45
URL: http://hellonea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0