Uppdatering


Klagomål på min uppdatering? Nu ska ni få smaka på en stor karamell.




Min fina barndomsvän Mimmi har tagit med sig sin karl Markus ut i vida världen. Deras plan mot Thailand lyfte 05:45 p.m från Kastrup. Men mina kloka vänner hade inte riktigt förstårr innebörden av "p.m" och befann sig därför på flygplatsen redan 03:00 på morgonen. Det blev alltså några timmar att fördriva på flygplatsen. Åh, min fina Mimmi. Det är du i ett nötskal.
Två dagar innan de åkte samlades släkt och vänner hemma hos familjen Sandberg för att fira Mimmis födelsedag och önska paret en trevlig resa. Ingen är avundjsuk, ingen.







Torsdagen den 26 november begav sig tio blivande sjuksköterskor och tittade på genrepet av Idol i Malmö. Det var en rolig upplevelse. Dessvärre är jag inte direkt överförtjust i någon av årets idoler. Tycker det är tråkigt att de ska vara så märkvärdiga och ständigt välja okända låtar. Men det var en mycket trevlig kväll!







I skolan är det uppsats som gäller. Alla sitter på olika plaster med näsan i artiklar, undersökningar, intervjuer med mera. Många stunder med frustration, känsla av uppgivenhet och förvirring. Men ibland kommer det små ljusa stunder. Stunder när man faktiskt förstår det som fingrarna formulerar på datorn. Jag och min uppsats-partner Petronella har varit väldigt effektiva och har blivi färdiga med ett första utkast. Nu ska det bara massakeras av vår handledare och därefter föräldrar. Vi har gott om tid för finslip efter konstruktiv kritik. Det känns bra.
Våra skrivarstunder tillsammans har både varit seriösa men även mindre seriösa..







Min underbara syster har fyllt 25. Hon fick ett paket på posten med hemligt innehåll och ett MMS.







Igår var jag på Delphi en sväng för ovanlighetens skull. Hämtade paket, tränade, fikade med Nina och tittade på en film. Skickade iväg ett MMS till Tess. Nostalgi-filmen She´s the man. Oj vad vi hade kul åt den på bussen upp till Norge i somras. Därefter cyklade jag ner till Petro och mös med flickorna, fruktsallad och Grey´s. P.s det regnade..







Idag har jag suttit och skrivit in lite referenser och myst i älsklingens lägenhet. Tycker jag ändå är ganska hot i min rosa mjukdress á la svensk hollywoodfru.








På söndag blir det riktig julkänsla här i lägenheten. Storbak, julmusik och sunes jul.







Så, nu har jag lagt ner tillräckligt med tid och energi på bloggen på ett tag.
Nu kom min fina älskling hem från skolan så nu ska vi mysa.


Hoj.




Kommentarer
Postat av: Nea

Tack för uppdatering!

Om jag får välja så ser jag hellre små men kontinuerliga inlägg i framtiden ;)

Todelooo!

Kram

2009-12-03 @ 23:26:25
URL: http://hellonea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0