Fokusering krävs

Nu var det ett tag sen jag satte mig ner och berättade vad jag har för mig. Nu har jag laddat batterierna så här kommer en ny omgång.

Veckans praktik gick snabbt. Den var otroligt rolig och jag har minsann fått tankar på att bli distriktare när jag jobbat ett bra tag. BVC var verkligen min melodi. Fast man vet aldrig vad som händer i framtiden. Det vet bara han där uppe som sitter på ett moln och iakttar oss.

Igår var jag ledig och påbörjade arbetet som ska lämnas in på fredag. Är jag stressad? Svar: Ja.
Isch. Mamma och pappa kommer bli tillkallade som granskare som vanligt. Det är en trygghet att ha enormt språkbegåvade föräldrar. Oj vad dem är duktiga på formuleringar. Aja, nog med skryt.
Senare på kvällen ringde Steffi på dörren och därefter blev det pizza och Idol. Jag bakade även pumpapaj. Är ganska imponerad av mig faktiskt. För god blev den!



Steffi sjöng gospel. Ja, hon är tokig. Underbart!



Idag har jag suttit och skrivit lite till på det förbaskade arbetet. Blä.
Freddes föräldrar har även varit här och fikat (pumpapaj). Ska faktiskt fira jul med familjen Rudolfsson. Delade tankar och känslor kring det. Ska bli kul samtidigt som det är en stor förändring. Är jag verkligen redo för det? Jag tror och hoppas.
Givetvis ska jag inte strunta i min underbara familj hela julen. Juldagen ska hela släkten samlas liksom förra året.
Det blir nog bra med det.

Nu ska jag skriva en snutt till och därefter blir det sängen.


Imorgon är det första advent.
Hoppas någon vill fira det med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0